W dniu wczorajszym (19 lipca 2020r.) w Kościele Farnym p.w. Św. Józefa w Ciechanowie odbył się przepiękny koncert z okazji 100 lecia urodzin Wielkiego Polaka Ojca Świętego Jana Pawła II. Wykonawcami koncerty byli artyści Warszawskiej Opery Kameralnej:
Koncert odbył się pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika.
Alicja Węgorzewska. Śpiewaczka, mezzosopran, urodzona w Szczecinie. Absolwentka klasy fortepianu Liceum Muzycznego w Szczecinie i Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała na scenie wiedeńskiej Kammeroper w operze „Die Pilger von Mekka” Glucka. Następnie otrzymała angaż w Neue Oper Wien, a także w Theater an der Wien, gdzie na zaproszenie sekretarza generalnego ONZ Kofi Annana wystąpiła obok takich gwiazd mezzosopranowych jak Fiorenza Cossotto i Grace Bumbry w koncercie z okazji narodzin 6-miliardowego obywatela Ziemi.
W nagrodę za wygrany konkurs w Rheinsbergu (1999) I nagroda wystąpiła w tamtejszym teatrze operowym w koprodukcji z Deutsche Oper Berlin w głównej roli w światowej prapremierze opery Siegfrieda Matthusa„ Kronprinz Friedrich”w reżyserii jednego z najwybitniejszych reżyserów operowych Goetza Friedricha oraz pod dyrekcją Rolfa Reutera. Premiera była transmitowana na żywo w niemieckim radiu. Jej kreacja zebrała znakomite recenzje. Odbyła z tym spektaklem tournee po Niemczech, występując m.in. w Bayreuth i w niemieckim pawilonie podczas wystawy światowej EXPO 2000 w Hanowerze.
Uczestniczyła w wielu międzynarodowych festiwalach i galach operowych, m.in. podczas prestiżowego festiwalu muzyki dawnej w Innsbrucku, Donaufestwochen w Wiedniu, a także gali z okazji 750-lecia miasta Bredy. Występowała z frankfurckim Ensemble Modern, śpiewając pod dyrekcją Markusa Stenza i z Staatskapelle Berlin, którą dyrygował Rolf Reuter.
Współpracowała z teatrami w Wiedniu, Berlinie, Bayreuth, Monte Carlo. Występowała w tak prestiżowych salach, jak Concertgebouw w Amsterdamie czy berliński Konzerthaus. Wart odnotowania jest także jej udział w koncercie z okazji 40-lecia pracy Katii Ricciarelli w słynnej weneckiej LaFenice (2010).Bardzo prędko zdobyła uznanie w kraju. Występowała w łódzkim Teatrze Wielkim w tytułowej partii w operze „Carmen” Bizeta. Z tym spektaklem odbyła tournee po Holandii (Amsterdam, Rotterdam oraz sławny Lucent Dance Theater).
W Operze Krakowskiej śpiewała partię Lukrecji w „Gwałcie na Lukrecji” Benjamina Brittena oraz w dwóch innych produkcjach –w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka (partia Orfeusza) oraz w „Damie pikowej” Czajkowskiego (partia Hrabiny). Na deskach Filharmonii Narodowej wystąpiła w Galowym Finałowym Koncercie ”Lutosławski Awards”, wykonując światową prapremierę nagrodzonych w tym konkursie pieśni. Na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej wystąpiła w tytułowej roli w operze Czajkowskiego „Dama pikowa” w reżyserii Mariusza Trelińskiego pod dyrekcją Kazimierza Korda.
W 2007 w tym samym teatrze wystąpiła w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha jako Głos Matki (pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego) oraz w Krakowiaka chi Góralach Kurpińskiego jako Dorota (dyrygent Łukasz Borowicz). Zaśpiewała tu także Siebela w operze Gounoda „Faust” w reżyserii Roberta Wilsona i pod dyrekcją Gabriela Chmury. Na scenie Opery na Zamku w Szczecinie można ją było usłyszeć w partii Santuzzy w „Rycerskości wieśniaczej” Mascagniego oraz w „Carmen” Bizeta.
Na scenie Opery Bałtyckiej wykonywała partię tytułową rolę Oktawiana w „Kawalerze srebrnej róży” Ryszarda Straussa –uważaną za jedną z najtrudniejszych w repertuarze mezzosopranowym; Olgi w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego (kierownictwo muzyczne Jose Maria Florencio, inscenizacja Marek Weiss) i ponownie patię Lukrecji w operze Brittena (Spektakl Roku 2008). Wiesław Ochman zaprosił śpiewaczkę do wykonywania partii Carmen w jego inscenizacji w Operze Śląskiej w Bytomiu. Partię tę, która stała się jej wizytówką artystyczna, kreowała także na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej (2010) pod dyr. Łukasza Borowicza. Była gościem Festiwalu Hoffmanowskiego w Poznaniu i Festiwalu Operowego w Bydgoszczy.
W 2008 dała szereg świetnie przyjętych świetnie przyjętych recitali, m. in. w Kuwejcie i Bahrajnie oraz koncerty w Duesseldorfie (Requiem Verdiego). W2009roku wzięła udział w produkcji „Złoto Renu” Wagnera pod dyrekcją Jana Lathama Koeniga z okazji 100-lecia Opery Leśnej i reaktywacji Festiwalu Wagnerowskiego. W tym samym roku wystąpiła w partii Carmen oraz w Gali finałowej Międzynarodowego Festiwalu Operowego Maria Biesu w Kiszyniowie. Ważny w jej karierze był rok 2010 Rok Chopinowski. Nagrała wówczas dla Hungarotonu Classic i Fuzeau Classique wraz z wybitnym węgierskim wirtuozem Alexem Szilasi wszystkie pieśni Chopina.
W Budapeszcie Koncertem Galowym otwierała obchody roku Chopinowskiego na Węgrzechoraz zamykała go koncertami w Nowym Yorku w Yamaha hall, a także w Qatarze. W grudniu tegoż roku po raz pierwszy wyreżyserowała „Carmen” i zaśpiewała w niej tytułową rolęw Kuwejcie oraz Bahrajnie. Częstobierze udział w wydarzeniach specjalnych, np. w telewizyjnym koncercie TVP2 „Gala wręczenia nagród Totus 2010” przez J. E. Kardynała Kazimierza Nycza. Promuje sztukę operową także poza murami teatrów i sal koncertowych. Często gości w mediach. Wystąpiła jako gość w wielu programach telewizyjnych jak” Śpiewające fortepiany”, „Jaka to melodia”, „Kocham Cię Polsko”, „Familiada” przeznaczając wygrane fundusze na cel charytatywny.
Trzykrotnie wraz z widzami Polsatu o północy witała Nowy Rok występami na żywo w Krakowie na Rynku Starego Miasta oraz na placu Konstytucji w Warszawie. W 2009 zagrała w serialu telewizyjnym” Domnad rozlewiskiem” w roli śpiewaczki operowej, Joanny. Zdobyła ogromną popularność jako charyzmatyczny i kompetentny juror w programie „Bitwa na głosy”. Pisuje felietony o operze; założyła i prowadzi Fundację STARTSMART, która zajmuje się świadomą i szeroko pojętą edukacją dzieci oraz rozwijaniem ich potencjałów językowych i artystycznych. Rok 2011 był bardzo owocnym w karierze Alicja Węgorzewskiej.
W czerwcu 2011 odbył się jej debiut jako producenta teatralnego i aktorki dramatycznej w monodramie operowym „Diva for rent” w reż. Jerzego Bończaka i choreografii Emila Wesołowskiego. Plakat i scenografię do spektaklu zaprojektował Rafał Olbiński. Przedstawienie zebrało znakomite recenzje a także zostało wystawione w innych miastach m.in. w Szczecinie-Teatr Polski i Filharmonia Szczecińska, Filharmonia Warminsko-Mazurska w Olsztynie, Teatr Miejski w Gdyni, a także na otwarcie sezonu teatralno –muzycznego na Zamku w Ostródzie.
Honorowy patronat nad przedstawieniem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałek Województwa Mazowieckiego a wsparcie finansowe otrzymało ze strony Biura Kultury M. ST. Warszawy.„Diva forrent” została przetłumaczona na język angielski /„Divas secrets”/ oraz wystawiona w ramach obchodów Polskiej Prezydencji w krajach Zatoki Perskiej w obecności międzynarodowego korpusu dyplomatycznego i wielu znamienitych gości. Przedstawienia odbywały się w najbardziej renomowanych salach koncertowych/ Al Hashemi w Kuwejcie, Qatar Opera House w Qatarze pod patronatem tamtejszego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz w Abu Dhabi Theater.
Monodram zebrał znakomite recenzje zarówno w prasie anglo-jak i arabsko języcznej. Monodram w wersji anglojęzycznej został wystawiony na Expo 2015. Za monodram i debiut telewizyjny otrzymała nominację do nagrody „Róże Gali”, a także nominację do nagrody „Telekamery” za jurorowanie w „Bitwie na głosy”, która okazała się programem misyjnym oraz promującym młode talenty.Artystka wzięła udział w nagraniu hymnu na rzecz dzieci z autyzmem z gwiazdami światowego hip-hopu, takimi jak: Snoop Dog, Kurtis Blow, Curtis Young. W 2014 roku nagrała płytę w języku włoskim „I collori del”amore”. Od lat z sukcesami produkuje Festiwale, Wydarzenia Telewizyjne i Znaczące projekty Kulturalne. Pełniła rolę ambasadora i współgospodarza 46 Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy-Zdrój.
W 2013 pełniła funkcję Dyrektora Artystycznego 47 Festiwaluim. J. Kiepuryw Krynicy-Zdrój. Jest pomysłodawczynią i producentem 5 edycji koncertów „Bitwa Tenorów na róże” z oglądalnością do 1 mln widzów. W 2018 wyprodukowała „Koncert Papieski z okazji 40 lecie pontyfikatu Ojca Św. Jana Pawła II” transmitowanym z Bazyliki św. Brygidy z Gdańska z udziałem Placido Domingo jr i oglądalnością ponad 800 tys. Widzów. Jako Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej ma na swoim koncie produkcje tak znaczących Oper jak Armide–retransmisja w TVP Kultura, Orfeusz i Eurydyka, Czarodziejski Flet, Wesele Figara, Uprowadzenie z Seraju i kolejne znaczące produkcje Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie.
Od kilku lat komentuje dla TVP słynne Noworoczne Koncerty Wiedeńskie. Jest laureatką nagrody polskiej estrady Prometeusz (2007). Artystka brała udział w nagraniu ścieżki dźwiękowej do filmu Wiedźmin, za którą otrzymała Złotą Płytę. Odznaczona Medalem „Pro Mazovia” w 2016 roku, najwyższym odznaczeniem Marszałka Województwa Mazowieckiego. Nagroda „Polish Businesswomen Awards” w 2016 w kategorii „Wybitna Osobowość”. FRYDERYKI 2018 -Nagroda dla zarządzanej instytucji. FENIKS – 2018 -Nagroda dla zarządzanej instytucji. Nagroda Giuseppe Di Stefano 2018 dla Warszawskiej Opery Kameralnej za spektakl Armide-Nagroda dla zarządzanej instytucji. Orły wprost –2018 w kategorii Osobowość Regionu.
Osobowości i Sukcesy ROKU 2018 – Nagroda dla Warszawskiej Opery Kameralnej -Nagroda dla zarządzanej instytucji. W 2015 roku została powołana na dyrektora Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie. Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej od 2017 roku. Doktor Sztuk Muzycznych.
Maciej Miecznikowski urodził się 14 lipca 1969 roku w sercu Kaszub. Muzyk i wokalista, autor piosenek, a także showman i osobowość telewizyjna. Multiinstrumentalista – śpiewa akompaniując sobie na fortepianie i gitarze, gra też na trąbce, flecie i akordeonie.
Z wykształcenia jest śpiewakiem operowym – absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku. Obdarzony głębokim i mocnym głosem, dzięki któremu jest w stanie z wdziękiem i charyzmą oryginalnie zinterpretować niemal każdy utwór z dowolnego repertuaru, już nie raz swoimi występami zaskakiwał publiczność. Choć wychował się na muzyce klasycznej i jazzie, to uprawiał wiele gatunków muzycznych, swobodnie poruszając się w różnych konwencjach. Laureat wielu prestiżowych nagród bluesowych i jazzowych, a także nagród dziennikarzy i publiczności na festiwalach opolskich.
Wziął udział w dziesiątkach różnorodnych projektów muzycznych: wydawnictw płytowych i koncertów oraz programów telewizyjnych. Prowadzenie cieszącego się dużą popularnością show muzycznego “Tak to leciało!” przyniosło mu wielokrotne nominacje do Telekamer i Wiktorów. Po 12 latach występów z rozrywkową formacją Leszcze, w roku 2012 rozpoczął pracę nad swoją pierwszą solową, autorską płytą.
Współzałożyciel Fundacji WIEMY CO JEMY Nauka i Edukacja Społeczna dla Zdrowia , której celem jest promocja zdrowego stylu życia, a w szczególności prawidłowego odżywiania, w oparciu o najnowsze dowody naukowe.
Krzysztof Antkowiak – pianista, wokalista, kompozytor, producent. jest jednym z najbardziej charakterystycznych i charyzmatycznych wokalistów swojego pokolenia.
Popularność zdobył jako nastolatek pod koniec lat 80 utworem „Zakazany owoc”. Współpracował z Grzegorzem Ciechowskim, Edytą Górniak i Justyną Steczkowską.
W międzyczasie pisał muzykę do filmów dokumentalnych dla innych wykonawców.
Bogdan Kierejsza jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej, którą ukończył z wyróżnieniem w 1997 roku w klasie skrzypiec wybitnego polskiego wirtuoza prof. Konstantego Andrzeja Kulki, a od 1998 roku kontynuował dalszą naukę na Studiach Podyplomowych.
W latach 1993-2004 uzupełniał swoją edukację muzyczną uczestnicząc w międzynarodowych kursach muzycznych m. in. w Holandii, USA, Niemczech i w Polsce. Przez wiele lat był koncertującym skrzypkiem. Jako muzyk orkiestrowy, kameralista i solista, koncertował niemalże na wszystkich kontynentach.
Opracował Katalog Polskiej Muzyki Skrzypcowej i z tak przygotowanym materiałem, prezentując utwory polskich artystów, kompozytorów i skrzypków okresu ostatnich 300 lat, dał serię koncertów w wielu krajach Europy. Za krzewienie Polskiej kultury, otrzymał w 1998 roku od Ministra Kultury i Sztuki, stypendium artystyczno-naukowe.
Od 1998 roku zajmuje się kompozycją. Jest kompozytorem muzyki do ponad 200 reklam radiowych i telewizyjnych oraz ilustracji muzycznych do różnego rodzaju form wizyjnych. Wiele z nich było emitowanych nie tylko w Polsce ale też w różnych wersjach językowych w wielu krajach Europy i Azji.
Klientami studia kompozytorskiego Bogdana Kierejszy są największe na polskim rynku agencje reklamowe, agencje artystyczne, domy produkcyjne i studia filmowe.
Współpracuje również z Telewizją Polską i Polskim Radiem. Bogdan Kierejsza ma na swoim koncie muzykę do rozmaitych spektakli tanecznych i układów choreograficznych, które wielokrotnie były emitowane przez Telewizję Polską.
Współpracuje z firmami fonograficznymi „Universal Music” i „SonyBMG”. Utwory w jego aranżacjach lub powstałe w wyniku współpracy artystycznej wykonywali i wykonują znani artyści polskiej sceny muzycznej. Jest również autorem remix’ów znanych przebojów.
Krzysztof Cezary Buszman, poeta, autor piosenek; fotografik i podróżnik Dzieciństwo i młodość spędził w Gdyni. Promotorką poety była Agnieszka Osiecka, która w 1996 roku napisała: „Mnie się najbardziej podobały te strofy, w których autor operuje swoistą grą słów”. W 1997 roku poeta wyjechał do Wielkiej Brytanii, gdzie trzy lata później w Londynie powołał do życia Agencję Promocji Kultury Polskiej. W 2001 roku autor został przyjęty do Union of Polish Writers Abroad- Związku Pisarzy Polskich na Obczyźnie z siedzibą w Londynie, by już w następnym roku zasiąść w jego zarządzie.
Po wieczorach autorskich Krzysztofa Cezarego Buszmana w Londynie pojawiło się szereg znakomitych recenzji z których wystarczy przytoczyć jedną: „Przed laty tworzyli na emigracji Kazimierz Wierzyński i Marian Hemar. Po latach pustka po nich została wypełniona”.
(Dziennik Polski, Londyn 29.11.2002 rok –Z. Dąbrowski).
Jego twórczość zyskała duże uznanie zarówno polonijnych elit intelektualnych, jak i szerokiego grona miłośników poezji, a wiersze poety ukazywały się cyklicznie w Coolturze – Tygodniku Polskim w UK. W 2001 roku przed poetą otworzyły również przychylne podwoje Association Polonaise des Auteurs, Journalistes et Traducteurs en Europe – Polskie Stowarzyszenie Autorów, Dziennikarzy i Tłumaczy w Europie z siedzibą w Paryżu. W 2002 roku poeta został przyjęty do Stowarzyszenia Autorów ZAIKS i w tym samym czasie szereg jego wierszy znalazło uznanie wybitnych kompozytorów.
W 2005 roku autor niniejszego zbioru wrócił do kraju, gdzie wkrótce wstąpił do Stowarzyszenia Autorów Polskich. Od tamtego czasu poeta przemierza dziesiątki miast z wieczorami autorskimi. Jako instruktor warsztatów literackich bierze czynny udział w programie „Profilaktyka a Ty”, który to program skupia już setki tysięcy młodych ludzi chcących działać na rzecz drugiego człowieka. Twórczość poety wskrzeszająca najlepsze tradycje polskiej poezji klasycznej, stała się przedmiotem prac maturalnych i dyplomowych.