Koncert Papieski w 100 rocznicę urodzin Świętego Jana Pawła II

W dniu wczorajszym (19 lipca 2020r.) w Kościele Farnym p.w. Św. Józefa w Ciechanowie odbył się przepiękny koncert z okazji 100 lecia urodzin Wielkiego Polaka Ojca Świętego Jana Pawła II. Wykonawcami koncerty byli artyści Warszawskiej Opery Kameralnej:

(od lewej) Maciej Miecznikowski (śpiew), Alicja Węgorzewska (śpiew), Krzysztof Antkowiak (śpiew), Krzysztof Cezary Buszman (poezja), Bogdan Kierejsza (skrzypce).

Koncert odbył się pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika.

Alicja Węgorzewska. Śpiewaczka, mezzosopran, urodzona w Szczecinie. Absolwentka klasy fortepianu Liceum Muzycznego w Szczecinie i Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała na scenie wiedeńskiej Kammeroper w operze „Die Pilger von Mekka” Glucka. Następnie otrzymała angaż w Neue Oper Wien, a także w Theater an der Wien, gdzie na zaproszenie sekretarza generalnego ONZ Kofi Annana wystąpiła obok takich gwiazd mezzosopranowych jak Fiorenza Cossotto i Grace Bumbry w koncercie z okazji narodzin 6-miliardowego obywatela Ziemi.

W nagrodę za wygrany konkurs w Rheinsbergu (1999) I nagroda wystąpiła w tamtejszym teatrze operowym w koprodukcji z Deutsche Oper Berlin w głównej roli w światowej prapremierze opery Siegfrieda Matthusa„ Kronprinz Friedrich”w reżyserii jednego z najwybitniejszych reżyserów operowych Goetza Friedricha oraz pod dyrekcją Rolfa Reutera. Premiera była transmitowana na żywo w niemieckim radiu. Jej kreacja zebrała znakomite recenzje. Odbyła z tym spektaklem tournee po Niemczech, występując m.in. w Bayreuth i w niemieckim pawilonie podczas wystawy światowej EXPO 2000 w Hanowerze.

Uczestniczyła w wielu międzynarodowych festiwalach i galach operowych, m.in. podczas prestiżowego festiwalu muzyki dawnej w Innsbrucku, Donaufestwochen w Wiedniu, a także gali z okazji 750-lecia miasta Bredy. Występowała z frankfurckim Ensemble Modern, śpiewając pod dyrekcją Markusa Stenza i z Staatskapelle Berlin, którą dyrygował Rolf Reuter.

Alicja Węgorzewska

Kościół Św. Józefa w Ciechanowie – 19.07.2020

Współpracowała z teatrami w Wiedniu, Berlinie, Bayreuth, Monte Carlo. Występowała w tak prestiżowych salach, jak Concertgebouw w Amsterdamie czy berliński Konzerthaus. Wart odnotowania jest także jej udział w koncercie z okazji 40-lecia pracy Katii Ricciarelli w słynnej weneckiej LaFenice (2010).Bardzo prędko zdobyła uznanie w kraju. Występowała w łódzkim Teatrze Wielkim w tytułowej partii w operze „Carmen” Bizeta. Z tym spektaklem odbyła tournee po Holandii (Amsterdam, Rotterdam oraz sławny Lucent Dance Theater).

W Operze Krakowskiej śpiewała partię Lukrecji w „Gwałcie na Lukrecji” Benjamina Brittena oraz w dwóch innych produkcjach –w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka (partia Orfeusza) oraz w „Damie pikowej” Czajkowskiego (partia Hrabiny). Na deskach Filharmonii Narodowej wystąpiła w Galowym Finałowym Koncercie ”Lutosławski Awards”, wykonując światową prapremierę nagrodzonych w tym konkursie pieśni. Na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej wystąpiła w tytułowej roli w operze Czajkowskiego „Dama pikowa” w reżyserii Mariusza Trelińskiego pod dyrekcją Kazimierza Korda.

W 2007 w tym samym teatrze wystąpiła w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha jako Głos Matki (pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego) oraz w Krakowiaka chi Góralach Kurpińskiego jako Dorota (dyrygent Łukasz Borowicz). Zaśpiewała tu także Siebela w operze Gounoda „Faust” w reżyserii Roberta Wilsona i pod dyrekcją Gabriela Chmury. Na scenie Opery na Zamku w Szczecinie można ją było usłyszeć w partii Santuzzy w „Rycerskości wieśniaczej” Mascagniego oraz w „Carmen” Bizeta.

Na scenie Opery Bałtyckiej wykonywała partię tytułową rolę Oktawiana w „Kawalerze srebrnej róży” Ryszarda Straussa –uważaną za jedną z najtrudniejszych w repertuarze mezzosopranowym; Olgi w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego (kierownictwo muzyczne Jose Maria Florencio, inscenizacja Marek Weiss) i ponownie patię Lukrecji w operze Brittena (Spektakl Roku 2008). Wiesław Ochman zaprosił śpiewaczkę do wykonywania partii Carmen w jego inscenizacji w Operze Śląskiej w Bytomiu. Partię tę, która stała się jej wizytówką artystyczna, kreowała także na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej (2010) pod dyr. Łukasza Borowicza. Była gościem Festiwalu Hoffmanowskiego w Poznaniu i Festiwalu Operowego w Bydgoszczy.

W 2008 dała szereg świetnie przyjętych świetnie przyjętych recitali, m. in. w Kuwejcie i Bahrajnie oraz koncerty w Duesseldorfie (Requiem Verdiego). W2009roku wzięła udział w produkcji „Złoto Renu” Wagnera pod dyrekcją Jana Lathama Koeniga z okazji 100-lecia Opery Leśnej i reaktywacji Festiwalu Wagnerowskiego. W tym samym roku wystąpiła w partii Carmen oraz w Gali finałowej Międzynarodowego Festiwalu Operowego Maria Biesu w Kiszyniowie. Ważny w jej karierze był rok 2010 Rok Chopinowski. Nagrała wówczas dla Hungarotonu Classic i Fuzeau Classique wraz z wybitnym węgierskim wirtuozem Alexem Szilasi wszystkie pieśni Chopina.

W Budapeszcie Koncertem Galowym otwierała obchody roku Chopinowskiego na Węgrzechoraz zamykała go koncertami w Nowym Yorku w Yamaha hall, a także w Qatarze. W grudniu tegoż roku po raz pierwszy wyreżyserowała „Carmen” i zaśpiewała w niej tytułową rolęw Kuwejcie oraz Bahrajnie. Częstobierze udział w wydarzeniach specjalnych, np. w telewizyjnym koncercie TVP2 „Gala wręczenia nagród Totus 2010” przez J. E. Kardynała Kazimierza Nycza. Promuje sztukę operową także poza murami teatrów i sal koncertowych. Często gości w mediach. Wystąpiła jako gość w wielu programach telewizyjnych jak” Śpiewające fortepiany”, „Jaka to melodia”, „Kocham Cię Polsko”, „Familiada” przeznaczając wygrane fundusze na cel charytatywny.

Trzykrotnie wraz z widzami Polsatu o północy witała Nowy Rok występami na żywo w Krakowie na Rynku Starego Miasta oraz na placu Konstytucji w Warszawie. W 2009 zagrała w serialu telewizyjnym” Domnad rozlewiskiem” w roli śpiewaczki operowej, Joanny. Zdobyła ogromną popularność jako charyzmatyczny i kompetentny juror w programie „Bitwa na głosy”. Pisuje felietony o operze; założyła i prowadzi Fundację STARTSMART, która zajmuje się świadomą i szeroko pojętą edukacją dzieci oraz rozwijaniem ich potencjałów językowych i artystycznych. Rok 2011 był bardzo owocnym w karierze Alicja Węgorzewskiej.

W czerwcu 2011 odbył się jej debiut jako producenta teatralnego i aktorki dramatycznej w monodramie operowym „Diva for rent” w reż. Jerzego Bończaka i choreografii Emila Wesołowskiego. Plakat i scenografię do spektaklu zaprojektował Rafał Olbiński. Przedstawienie zebrało znakomite recenzje a także zostało wystawione w innych miastach m.in. w Szczecinie-Teatr Polski i Filharmonia Szczecińska, Filharmonia Warminsko-Mazurska w Olsztynie, Teatr Miejski w Gdyni, a także na otwarcie sezonu teatralno –muzycznego na Zamku w Ostródzie.

Honorowy patronat nad przedstawieniem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałek Województwa Mazowieckiego a wsparcie finansowe otrzymało ze strony Biura Kultury M. ST. Warszawy.„Diva forrent” została przetłumaczona na język angielski /„Divas secrets”/ oraz wystawiona w ramach obchodów Polskiej Prezydencji w krajach Zatoki Perskiej w obecności międzynarodowego korpusu dyplomatycznego i wielu znamienitych gości. Przedstawienia odbywały się w najbardziej renomowanych salach koncertowych/ Al Hashemi w Kuwejcie, Qatar Opera House w Qatarze pod patronatem tamtejszego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz w Abu Dhabi Theater.

Monodram zebrał znakomite recenzje zarówno w prasie anglo-jak i arabsko języcznej. Monodram w wersji anglojęzycznej został wystawiony na Expo 2015. Za monodram i debiut telewizyjny otrzymała nominację do nagrody „Róże Gali”, a także nominację do nagrody „Telekamery” za jurorowanie w „Bitwie na głosy”, która okazała się programem misyjnym oraz promującym młode talenty.Artystka wzięła udział w nagraniu hymnu na rzecz dzieci z autyzmem z gwiazdami światowego hip-hopu, takimi jak: Snoop Dog, Kurtis Blow, Curtis Young. W 2014 roku nagrała płytę w języku włoskim „I collori del”amore”. Od lat z sukcesami produkuje Festiwale, Wydarzenia Telewizyjne i Znaczące projekty Kulturalne. Pełniła rolę ambasadora i współgospodarza 46 Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy-Zdrój.

W 2013 pełniła funkcję Dyrektora Artystycznego 47 Festiwaluim. J. Kiepuryw Krynicy-Zdrój. Jest pomysłodawczynią i producentem 5 edycji koncertów „Bitwa Tenorów na róże” z oglądalnością do 1 mln widzów. W 2018 wyprodukowała „Koncert Papieski z okazji 40 lecie pontyfikatu Ojca Św. Jana Pawła II” transmitowanym z Bazyliki św. Brygidy z Gdańska z udziałem Placido Domingo jr i oglądalnością ponad 800 tys. Widzów. Jako Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej ma na swoim koncie produkcje tak znaczących Oper jak Armide–retransmisja w TVP Kultura, Orfeusz i Eurydyka, Czarodziejski Flet, Wesele Figara, Uprowadzenie z Seraju i kolejne znaczące produkcje Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie.

Od kilku lat komentuje dla TVP słynne Noworoczne Koncerty Wiedeńskie. Jest laureatką nagrody polskiej estrady Prometeusz (2007). Artystka brała udział w nagraniu ścieżki dźwiękowej do filmu Wiedźmin, za którą otrzymała Złotą Płytę. Odznaczona Medalem „Pro Mazovia” w 2016 roku, najwyższym odznaczeniem Marszałka Województwa Mazowieckiego. Nagroda „Polish Businesswomen Awards” w 2016 w kategorii „Wybitna Osobowość”. FRYDERYKI 2018 -Nagroda dla zarządzanej instytucji. FENIKS – 2018 -Nagroda dla zarządzanej instytucji. Nagroda Giuseppe Di Stefano 2018 dla Warszawskiej Opery Kameralnej za spektakl Armide-Nagroda dla zarządzanej instytucji. Orły wprost –2018 w kategorii Osobowość Regionu.

Osobowości i Sukcesy ROKU 2018 – Nagroda dla Warszawskiej Opery Kameralnej -Nagroda dla zarządzanej instytucji. W 2015 roku została powołana na dyrektora Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie. Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej od 2017 roku. Doktor Sztuk Muzycznych.

Maciej Miecznikowski urodził się 14 lipca 1969 roku w sercu Kaszub. Muzyk i wokalista, autor piosenek, a także showman i osobowość telewizyjna. Multiinstrumentalista – śpiewa akompaniując sobie na fortepianie i gitarze, gra też na trąbce, flecie i akordeonie.

Z wykształcenia jest śpiewakiem operowym – absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku. Obdarzony głębokim i mocnym głosem, dzięki któremu jest w stanie z wdziękiem i charyzmą oryginalnie zinterpretować niemal każdy utwór z dowolnego repertuaru, już nie raz swoimi występami zaskakiwał publiczność. Choć wychował się na muzyce klasycznej i jazzie, to uprawiał wiele gatunków muzycznych, swobodnie poruszając się w różnych konwencjach. Laureat wielu prestiżowych nagród bluesowych i jazzowych, a także nagród dziennikarzy i publiczności na festiwalach opolskich.

Wziął udział w dziesiątkach różnorodnych projektów muzycznych: wydawnictw płytowych i koncertów oraz programów telewizyjnych. Prowadzenie cieszącego się dużą popularnością show muzycznego “Tak to leciało!” przyniosło mu wielokrotne nominacje do Telekamer i Wiktorów. Po 12 latach występów z rozrywkową formacją Leszcze, w roku 2012 rozpoczął pracę nad swoją pierwszą solową, autorską płytą.

Współzałożyciel Fundacji WIEMY CO JEMY Nauka i Edukacja Społeczna dla Zdrowia , której celem jest promocja zdrowego stylu życia, a w szczególności prawidłowego odżywiania, w oparciu o najnowsze dowody naukowe.

Maciej Miecznikowski

Kościół Św. Józefa w Ciechanowie – 19.07.2020

Krzysztof Antkowiak – pianista, wokalista, kompozytor, producent. jest jednym z najbardziej charakterystycznych i charyzmatycznych wokalistów swojego pokolenia.

Popularność zdobył jako nastolatek pod koniec lat 80 utworem „Zakazany owoc”. Współpracował z Grzegorzem Ciechowskim, Edytą Górniak i Justyną Steczkowską.

W międzyczasie pisał muzykę do filmów dokumentalnych dla innych wykonawców.

Krzysztof Antkowiak

Kościół Św. Józefa w Ciechanowie – 19.07.2020

Bogdan Kierejsza jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej, którą ukończył z wyróżnieniem w 1997 roku w klasie skrzypiec wybitnego polskiego wirtuoza prof. Konstantego Andrzeja Kulki, a od 1998 roku kontynuował dalszą naukę na Studiach Podyplomowych.

W latach 1993-2004 uzupełniał swoją edukację muzyczną uczestnicząc w międzynarodowych kursach muzycznych m. in. w Holandii, USA, Niemczech i w Polsce. Przez wiele lat był koncertującym skrzypkiem. Jako muzyk orkiestrowy, kameralista i solista, koncertował niemalże na wszystkich kontynentach.

Opracował Katalog Polskiej Muzyki Skrzypcowej i z tak przygotowanym materiałem, prezentując utwory polskich artystów, kompozytorów i skrzypków okresu ostatnich 300 lat, dał serię koncertów w wielu krajach Europy. Za krzewienie Polskiej kultury, otrzymał w 1998 roku od Ministra Kultury i Sztuki, stypendium artystyczno-naukowe.

Od 1998 roku zajmuje się kompozycją. Jest kompozytorem muzyki do ponad 200 reklam radiowych i telewizyjnych oraz ilustracji muzycznych do różnego rodzaju form wizyjnych. Wiele z nich było emitowanych nie tylko w Polsce ale też w różnych wersjach językowych w wielu krajach Europy i Azji.

Klientami studia kompozytorskiego Bogdana Kierejszy są największe na polskim rynku agencje reklamowe, agencje artystyczne, domy produkcyjne i studia filmowe.

Bogdan Kierejsza

Kościół Św. Józefa w Ciechanowie – 19.07.2020

Współpracuje również z Telewizją Polską i Polskim Radiem. Bogdan Kierejsza ma na swoim koncie muzykę do rozmaitych spektakli tanecznych i układów choreograficznych, które wielokrotnie były emitowane przez Telewizję Polską.

Współpracuje z firmami fonograficznymi „Universal Music” i „SonyBMG”. Utwory w jego aranżacjach lub powstałe w wyniku współpracy artystycznej wykonywali i wykonują znani artyści polskiej sceny muzycznej. Jest również autorem remix’ów znanych przebojów.

Krzysztof Cezary Buszman, poeta, autor piosenek; fotografik i podróżnik Dzieciństwo i młodość spędził w Gdyni. Promotorką poety była Agnieszka Osiecka, która w 1996 roku napisała: „Mnie się najbardziej podobały te strofy, w których autor operuje swoistą grą słów”. W 1997 roku poeta wyjechał do Wielkiej Brytanii, gdzie trzy lata później w Londynie powołał do życia Agencję Promocji Kultury Polskiej. W 2001 roku autor został przyjęty do Union of Polish Writers Abroad- Związku Pisarzy Polskich na Obczyźnie z siedzibą w Londynie, by już w następnym roku zasiąść w jego zarządzie.

Po wieczorach autorskich Krzysztofa Cezarego Buszmana w Londynie pojawiło się szereg znakomitych recenzji z których wystarczy przytoczyć jedną: „Przed laty tworzyli na emigracji Kazimierz Wierzyński i Marian Hemar. Po latach pustka po nich została wypełniona”.
(Dziennik Polski, Londyn 29.11.2002 rok –Z. Dąbrowski).

Jego twórczość zyskała duże uznanie zarówno polonijnych elit intelektualnych, jak i szerokiego grona miłośników poezji, a wiersze poety ukazywały się cyklicznie w Coolturze – Tygodniku Polskim w UK. W 2001 roku przed poetą otworzyły również przychylne podwoje Association Polonaise des Auteurs, Journalistes et Traducteurs en Europe – Polskie Stowarzyszenie Autorów, Dziennikarzy i Tłumaczy w Europie z siedzibą w Paryżu. W 2002 roku poeta został przyjęty do Stowarzyszenia Autorów ZAIKS i w tym samym czasie szereg jego wierszy znalazło uznanie wybitnych kompozytorów.

Krzysztof Cezary Buszman

Kościół Św. Józefa w Ciechanowie – 19.07.2020

W 2005 roku autor niniejszego zbioru wrócił do kraju, gdzie wkrótce wstąpił do Stowarzyszenia Autorów Polskich. Od tamtego czasu poeta przemierza dziesiątki miast z wieczorami autorskimi. Jako instruktor warsztatów literackich bierze czynny udział w programie „Profilaktyka a Ty”, który to program skupia już setki tysięcy młodych ludzi chcących działać na rzecz drugiego człowieka. Twórczość poety wskrzeszająca najlepsze tradycje polskiej poezji klasycznej, stała się przedmiotem prac maturalnych i dyplomowych.

Zdjęcia i video z Koncertu Papieskiego w 100 rocznicę urodzin Św. Jana Pawła II Kościół Św. Józefa w Ciechanowie – 19.07.2020.

Video i zdjęcia: Ciech24.pl

Źródło:

Previous ArticleNext Article